Δυνατότητα λήψης Ψηφιακής Υπογραφής

Μοιράσου το άρθρο στο

Share on facebook
Share on twitter
Share on skype
Share on whatsapp
Share on email

Αγαπητό μας Mέλος,

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιώς, ως αρμόδιος Φορέας για την παροχή των ψηφιακών υπογραφών, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει στα μέλη του και με γνώμονα πάντα την εμπεριστατωμένη ενημέρωση, ανακοινώνει ότι τέθηκε σε εφαρμογή η έναρξη της δωρεάν χορήγησης άυλων απομακρυσμένων Ψηφιακών Πιστοποιητικών/Υπογραφών τριετούς διάρκειας, στα μέλη μας που έχουν την μορφή κεφαλαιουχικής επιχείρησης (δηλαδή ΑΕ, ΙΚΕ και ΕΠΕ).

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Επιχειρηματικότητας», που υλοποιείται από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) σε συνεργασία με τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ξεκίνησε η δωρεάν διάθεση 270.000 Ψηφιακών Πιστοποιητικών/Υπογραφών αρχικά σε όλες τις κεφαλαιουχικές επιχειρήσεις – μέλη των Επιμελητηρίων της χώρας.

Η διάθεση Ψηφιακών Πιστοποιητικών/Υπογραφών στις επιχειρήσεις αποτελεί την αναγκαία «γέφυρα» αλλά και την επιβεβλημένη συνθήκη, προκειμένου οι επιχειρήσεις να αποκτήσουν πλήρη πρόσβαση στο σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών που παρέχονται από το δημόσιο τομέα, με απώτερο σκοπό να διευκολύνουν και να επιταχύνουν τη μεταξύ τους συνεργασία. Με αυτό τον τρόπο εδραιώνεται η θεσμική εμπιστοσύνης μεταξύ των επιχειρήσεων, των Υπηρεσιών ΓΕΜΗ και του Δημοσίου Τομέα και εξυπηρετούνται με ασφάλεια οι επιχειρηματικές ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Μερικά από τα σημαντικά πλεονεκτήματα της ψηφιακής υπογραφής νέας γενιάς:

  • Συμβάλλει σημαντικά στην ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών,
  • Εξασφαλίζει την εγκυρότητα ενός ηλεκτρονικού εγγράφου,
  • Προστατεύει την ακεραιότητά του, αφού διασφαλίζει ότι το περιεχόμενό του δεν έχει παραποιηθεί,
  • Αποκλείει οποιαδήποτε αλλαγή στο ηλεκτρονικό έγγραφο μετά την υπογραφή, προστατεύοντάς το από την αλλοίωση ή/και την πλαστογραφία,
  • Προφυλάσσει την αυθεντικότητα,αφού επαληθεύει την ταυτότητα του υπογράφοντος,
  • Διασφαλίζει τη μη αποποίηση ευθύνης του υπογράφοντα,
  • Έχει νομική ισχύ ισοδύναμη με την ιδιόχειρη υπογραφή,
  • Παρέχεται δωρεάν στα μέλη-επιχειρήσεις του Επιμελητηρίου μας,
  • Χρησιμοποιείται από το φυσικό πρόσωπο τόσο στις εταιρικές όσο και στις προσωπικές του ηλεκτρονικές συναλλαγές,
  • Επιτρέπει τη σημαντική μείωση του κόστους και την εξοικονόμηση του χρόνου,
  • Είναι εύχρηστη και δεν απαιτείται η εγκατάσταση ειδικού λογισμικού,
  • Αποκτάται εύκολα μέσω της πλατφόρμας https://services.businessportal.gr,
  • Είναι αναγνωρισμένη σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι οι επιχειρήσεις απαιτείται να διαθέτουν εγκεκριμένη ηλεκτρονική υπογραφή ή προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή που υποστηρίζεται από εγκεκριμένο πιστοποιητικό, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 910/2014, (όπως η προτεινόμενη), προκειμένου να συμμετέχουν σε  διαδικασίες σύναψης Δημοσίων Συμβάσεων (ν.4412/16) που διενεργούνται με ηλεκτρονικά μέσα.

Μέσω της υπηρεσίας https://services.businessportal.gr/ οι επιχειρήσεις έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν τα φυσικά πρόσωπα που επιθυμούν να λάβουν το δικαίωμα χρήσης της ψηφιακής υπογραφής, τα οποία πρέπει να είναι νόμιμοι εκπρόσωποι της κεφαλαιουχικής επιχείρησης, όπως οι τελευταίοι ορίζονται στο καταστατικό. https://services.businessportal.gr/

Επομένως, θα πρέπει προηγουμένως να επιβεβαιώσετε ότι η διοίκηση και η εκπροσώπηση της εταιρείας σας είναι ορθά αποτυπωμένη στη πλατφόρμα του ΓΕΜΗ, ώστε να είναι δυνατή η χορήγηση της ψηφιακής υπογραφής στα ορθώς νομιμοποιούμενα φυσικά πρόσωπα (νόμιμοι εκπρόσωποι).

Επιπλέον σας συνιστάται, πέραν των νομίμων υποχρεώσεων σας, να έχετε διευθετήσει τις ταμειακές σας υποχρεώσεις αναφορικά με τις επιμελητηριακές συνδρομές και τα τέλη τήρησης μερίδας ΓΕΜΗ, δεδομένου ότι με την ως άνω είσοδo της επιχείρησής σας στην ψηφιακή αναβάθμιση, ο επιμελητηριακός θεσμός θα είναι σε ετοιμότητα στήριξης των μελών – επιχειρήσεων που είναι ταμειακά ενήμερες, μέσα από υψηλής ποιότητας ανταποδοτικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Στην ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου μας έχει αναρτηθεί Εγχειρίδιο Χρήσης Υποσυστήματος Υποστήριξης Διαδικασίας Αιτήσεων για τη Λήψη Ψηφιακών Υπογραφών, ώστε να ενημερωθείτε βήμα-βήμα για τον τρόπο λήψης της ψηφιακής υπογραφής. Το Εγχειρίδιο Χρήσης μπορείτε να δείτε πατώντας και εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δυνατότητα λήψης ψηφιακής υπογραφής μπορείτε να καλέσετε στο 210-4121503 * 20 (κ. Γεώργιο Κιούση) ή *19 (κα. Ιωάννα Βέλλα). Eπίσης, στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος στο τηλ. 210-2201960, υπάρχει τμήμα εξυπηρέτησης των δικαιούχων (helpdesk). Λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας από Δευτέρα – Παρασκευή από τις 07:00 έως τις 22:00 και το Σάββατο από τις 08:00 έως τις 16:00 (πλην Κυριακών και αργιών). Τέλος, για οποιοδήποτε πρόβλημα στην μπορείτε να επισκεφθείτε την σελίδα υποστήριξης: https://sign-register.businessportal.gov.gr/faq.

Η παρούσα επιστολή αποστέλλεται στο πλαίσιο της παροχής ανταποδοτικών υπηρεσιών του Επιμελητηρίου προς τα μέλη μας και με απώτερο σκοπό την προστασία, ενίσχυση, προβολή και εδραίωση κάθε επιχείρησης – μέλους μας στον επιχειρηματικό κλάδο όπου δραστηριοποιείται.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε τυχόν διευκρινίσεις χρειαστείτε.

 

Με εγκάρδιους χαιρετισμούς

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΡ. ΒΟΥΤΣΙΝΑΣ

© 2019 – Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά | Πολιτική Απορρήτου